Hívj minket 1 kattintással: (70) 606 8182




ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

Hatályos: 2018.03.22.napjától

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) letölthető pdf. formátumban innen.

Nemcsak a vásárlással, de a www.gyerekcipo-supykids.hu webáruház megtekintésével és az oldalon történő regisztrációval is a jelen ÁSZF szerinti jogviszony jön létre az Üzemeltető és a Vásárló között. Az adatkezeléssel kapcsolatos szabályokat az Adatvédelmi Tájékoztató tartalmazza, mely itt érhető el.

A Webáruházban történő vásárlás esetén a jelen ÁSZF szerinti adásvételi szerződés jön létre a Vásárló és az Üzemeltető között.

www.gyerekcipo-supykids.hu webáruházban történt rendelésével minden vásárló kijelenti, hogy elfogadja jelen általános szerződési feltételeket. A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén az alul megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!

www.gyerekcipo-supykids.hu webáruházban rendelés kizárólag elektronikus úton történhet, a weboldalon található kosár használatával, illetve a számlázási és kézbesítési adatok (név, cím, telefonszám e-mail cím) megadásával.

 

A webáruház üzemeltetőjével kapcsolatos információk:

Üzemeltető cégneve: Natural Solution Kft.

Cégjegyzékszám: 19-09-517183

Nyilvántartásba vevő hatóság: Veszprémi Törvényszék Cégbírósága

Nyilvántartásba történő felvétel napja: 2011.01.25.

Statisztikai számjel: 23129270-4772-113-19

Kapcsolattartó: Szabadosova Zaneta

Székhely: 8348 Megyer, Fő u. 5.

Postázási cím és bolt címe:  Supykids gyerekcipő üzlet MAMMUT I.

1024 Budapest, Lövőház u. 2-6. 2.emelet, R 212 szám alatti üzlet (mozgólépcsőtől balra)

Adószám: 23129270-2-19

Vásárlószolgálat és termékek visszaküldésének címe: 1024 Budapest, Lövőház u. 2-6. 2.emelet, R 212 szám alatti üzlet (mozgólépcsőtől balra)

Telefonszám:Mobil: 06-70-606-8182

Webáruház domain: www.gyerekcipo-supykids.hu

E-mail: info@supykids.hu 

Bankszámlaszám:

Cég neve: Natural Solution Kft.
Cég bankszámla száma: K&H Bank Zrt., 10403095-50526874-69711005
IBAN: HU04 1040 3095 5052 6874 6971 1005
SWIFT CODE: OKHBHUHB

Adatvédelmi azonosító: a bejelentkezés folyamatban

Szerződés nyelve: magyar, amelyet az Üzemeltető iktat

Tárhely szolgáltató neve/székhelye/e-mail címe: Tárhely.Eu Szolgáltató Kft.,1144 Budapest, Ormánság u. 4., support@tarhely.eu

Szállítást végző partner neve, székhelye: Magyar Posta Zrt., 1138 BUDAPEST Dunavirág u. 2-6., Bankszámlaszám: 18203332-06000412-40010125, SWIFT: FHKBHUHB, IBAN: HU53 1820 3332 0600 0412 4001 0125, Adóigazgatási szám: 10901232-2-44 EU, adóazonosító száma: HU10901232.

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik: 10-18 óra között.

Termékek tulajdonságai

A www.gyerekcipo-supykids.hu oldalon jellemzően gyerekcipőket kínál az Üzemeltető (Termékkínálat.)

A termékek lényeges tulajdonságait, jellemzőit, a termékek használatára vonatkozó utasításokat a konkrét termék információs oldaláról lehet megismerni azzal, hogy a jogszabály által előírt körben a termék részletes tényleges tulajdonságait a termékhez mellékelésre kerülő használati utasítás tartalmazza.

A www.gyerekcipo-supykids.hu oldalon elhelyezett termékképek csak illusztrációk, a termékek a valóságban eltérhetnek ezen képektől.

Az Üzemeltető szerződésszerű teljesítésének minősül, ha a termék a weboldalon vagy a használati utasításban nyújtott tájékoztatóban megjelölt tulajdonságokkal, vagy annál kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik.

 

Megrendelés menete, a szerződés létrejötte:

a) Megrendelés:

Webáruház menüre kattintva ezt a szöveget olvashatja: Válassza ki a szűrési feltételeket.  A Vásárló a szűrési feltételekkel ki tudja választani, hogy milyen típusú cipőt szeretne. Választási lehetőségek: termékkategória, szupináció, tulajdonságok, nem, gyártó, méret, további tulajdonságok, vagy színek. Alatta található a Szűrés gomb, amellyel beindíthatja a szűrést.

A teljes szűrést ki lehet kapcsolni alul a szűrés gomb melletti törlés gombbal, vagy Szűrő kikapcsolása gomb megnyomásával.

Ha a szűrés gombot megnyomja, akkor az alábbi szöveget olvashatja:

Ön bekapcsolta a szűrést!

A beállított feltételeknek megfelelő cipőket láthatja.

A bal oldalon ellenőrizheti milyen keresési feltételeket kapcsolt be.

A bal oldali X-re kattinva törölhet egyes feltételeket, vagy ha az összeset törölni szeretné, kattintson ide: Szűrő kikapcsolása.

A Webáruház menüpont alatt a Keresési találatoknál a Részletek gomb megnyomásával jut el ahhoz a lehetőséghez, hogy a megvásárolni kívánt gyerekcipő méretét és darabszámát meghatározza.

A Részletek menü tartalmazza az irányadó bruttó árat (Áfa összegét magában foglaló ár), azt az információt, hogy az adott termék raktáron rendelkezésre áll-e, valamint a modell számát.

A Kosárba gomb megnyomásával a rendelésének adatait láthatja a ténylegesen fizetendő bruttó ár (ÁFÁ-t magában foglaló ár), a darabszám, terméknév megjelölésével, az itt megjelenő ár eltérhet a Részletek menü alatt megjelölt irányártól méretválasztás függvényében (Kosár áttekintése).

Itt érvényesítheti a Kuponkód kedvezményt a kód megjelölésével. Az Üzemeltető jogosult vásárlási lehetőséget biztosítani kupon formájában. Ez esetben a vételárnak, vagy annak egy részének a megfizetése a kuponon jelzett kód megadásával történik. A kupon kódját az érvényességi idején belül lehet felhasználni. A kupon felhasználási feltételeinek részleteit az aktuális kupon-akció feltételei tartalmazzák.

A termékek vételára a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely az általános forgalmi adót már tartalmazza. A termékek vételára – hacsak a termék adatlapon eltérően nem rendelkezik az Üzemeltető - nem tartalmazza a kiszállítás költségét.

A webáruházból megrendelhető termékek árai változtatásának jogát az Üzemeltető fenntartja azzal, hogy a módosítás a webáruházon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.

Kosár frissítése vagy törlés: A Főmenüben van a kosár jel, ahol törölni lehet a tételeket, x jel megnyomásával. Frissítésre nincs szükség, mert ahogy a kosár megtekintés ikonra kattint, azonnal frissíti a kosarat, azaz kitörli a nem kívánt tételeket. Utána közvetlenül a kosárban lehet törölni a képtől bal oldalon lévő törlés ikonnal. Ha megadja a kódot, és nem akarja használni, így is ki tudja törölni.

A rendelés leadása előtt a Vásárló saját maga tudja a rendelés hibáit kijavítani. Ha a Vásárló megnyomta a rendelés gombot, utána mar csak az Üzemeltető tudja a rendelést javítani, ha azt a Vásárló kéri az Üzemeltető elérhetőségeinek egyikén: ügyfélszolgálat: 10-18-ig, info@supykids.hu, vagy telefonon.

Bruttó 20.000 Ft feletti megrendelés esetén a kiszállítás ingyenes banki átutalás vagy bankkártyás fizetés esetén!

A Kosár áttekintése után a Kapcsolattartási adatokat kell megadnia, úgymint E-mail cím, telefonszám, majd a Szállítási információkat (megrendelő neve, címe), továbbá a Szállítás módját (házhozszállítás, átvétel az üzletünkben), majd a Fizetési módok közül kell választania. A Fizetési mód megadását követően a Számlázási adatokat közölheti és a Megjegyzés rovatba esetleges külön igényét, kívánságát jelezheti.

Ezt követően összegezve látja a fizetendő összeget és a szállítási mód kiválasztására vonatkozó felhívást.

A Fizetendő összeg alatt lévő négyzet kipipálásával Vásárló elfogadja a gyerekcipo-supykids.hu adatvédelmi szabályzatát , az általános szerződési feltételeket, és tudomásul veszi fizetési kötelezettségét.

A hírlevélre és akciókra történő feliratkozás opcionális, mellette Ön külön hozzájárul ahhoz, hogy értesítést kapjon az akciókról és kézhez kapja a hírleveleket.

A vásárlási feltételek melletti négyzet kipipálásával jut el oda, hogy a Rendelés feladása gombot megnyomhassa, és ezzel a Megrendelését közli velünk.

A megrendelést a „Sikeres vásárlás” oldalon és visszaigazoló e-mailben tudja ellenőrizni. Ha hibát észlel, úgy keresse fel ügyfélszolgálatunkat az elérhetőségeink egyikén, amelyeket a főoldalon legfelül talál meg.

 

b.) Fizetési lehetőségek a webáruházban:

  • Fizetés a termék átvételekor (utánvétel)

Ebben az esetben a megrendelt termék(ek) árát és a postaköltséget a csomag átvételekor kell kifizetni.

  • Fizetés banki átutalással a megadott bankszámlára (előrefizetés)

Ha a bank előreutalást választja, olvassa el pontosan a rendelés visszaigazolását. Ezen szerepel a bankszámlaszámunk és a megrendelés azonosító száma. Kérjük, hogy a megrendelés azonosító számát írja be az átutalás közlemény rovatában. Előrefizetés esetén kérjük, hogy a megrendelés ellenértékét (termék(ek) ára+szállítási/postaköltség) a megrendeléstől számított 5 munkanapon belül szíveskedjenek a megadott bankszámlára átutalni. Ellenkező esetben a megrendelést töröltnek tekintjük.

Cég neve: Natural Solution Kft.
Cég számlaszáma: K&H Bank Zrt., 10403095-50526874-69711005
IBAN: HU04 1040 3095 5052 6874 6971 1005
SWIFT CODE: OKHBHUHB

  • Fizetés bankártyával:

A domborítottan nyomott bankkártyával való fizetés

Bankkártyás fizetés esetén a Vevő a felhasználói felületen található ‘Pénztárból’ átirányításra kerül a Barion Payment Inc. Cím: 1117 Budapest, Infopark stny. 1., Telefonszám: (1) 464 70 99 biztonságos weboldalára, amelyen keresztül ténylegesen megtörténik a vételár kiegyenlítése. A Vevő bankkártyájának adatait Eladó semmilyen módon nem rögzíti, azok nem is jutnak Eladó tudomására.

Sikeres fizetéskor a pénzintézeti weboldal értesíti a Vevőt sikeres vásárlásról, amelyről visszaigazoló e-mailt kap. Az esetlegesen sikertelen teljesítés alkalmával  visszairányítja a felhasználói felületre, köszönő oldalra, ahol értesíti a sikertelen bankkártya fizetésről, és felajánlja az utánvétes kiszállítást és fizetést. A vevőnek jogában áll ezt a lehetőséget visszautasítani az elérhetőségünk egyikén: Email: info@nsupykids.hu, Telefon: 06-70-606-81-82.  

Az Eladó pénzintézete a vételár teljesítése céljából csak az alábbi bankkártyákat tudja elfogadni:

  • MasterCard;
  • MasterCard Electronic;
  • Maestro;
  • Visa;
  • Visa Electron.

 

  • Személyes átvétel

Amennyiben ezt a módot választja, a megrendeléskor kérjük kiválasztani a személyes átvétel lehetőségét. Személyes átvétel és annak kifizetése csak a Mammut I. (1024 Budapest, Lövőház u. 2-6.) 2. emelet, R212 szám alatti  boltunkban lehetséges, minden egyéb cím az oldalunkon a viszonteladóink címe, ott a webes megrendelés átvétele csak külön egyeztetés esetén lehetséges. A megrendelt cipőt 5 munkanapon szíveskedjen átvenni. Ellenkező esetben a megrendelést töröltnek tekintjük. Ha más időpontban szeretne a megrendelését átvenni, írja meg a szándékát a megjegyzés rovatba. 

Számlázás:

A számlát az Üzemeltető a Számlázz.hu számlázó programmal állítja ki és az Üzemeltető a csomaggal együtt küldi meg a Vásárlónak, vagy a Vásárló a csomaggal együtt veheti át.

A szállítási és számlázási cím eltérő lehet, ezért az eltérő adatokat a Vevő a megrendeléskor töltheti ki a számlázási adatok mezőben.

Az elektronikus számlát a KBOSS.hu Kft. (Székhely: 1031 Budapest, Záhony utca 7.,Email: info@szamlazz.hu) minősített szolgáltató készíti el az Üzemeltető megbízásából. A számlakészítés során átadott adatokat az Üzemeltető harmadik fél részére nem adja tovább, az archiválásra és a vonatkozó jogszabályokban meghatározott időtartamig megőrzésre kerül. Az Üzemeltető által kiállított elektronikus számla egy adóigazgatási azonosításra alkalmas, a számviteli és ÁFA törvények által szabályozott elektronikus úton kibocsátott számviteli bizonylat. Az eredeti elektronikus számla, mint hiteles bizonylat igazolja az adófizetéssel összefüggő kötelezettségek és jogok meglétét, ezért az elektronikus úton kibocsátott számlákat elektronikus formában szükséges megőrizni a vonatkozó jogszabályok szerint. A számla megfelel az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvényben, a 23/2014 (VI.30.) NGM rendeletben és az egyéb elektronikus számlára vonatkozó jogszabályokban előírt feltételeknek.

 

c.) Megrendelés feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik, 10-18 óráig. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra.

Minden, a webáruházba beérkezett megrendelés feldolgozását követően, de legkésőbb 48 órán belül visszaigazolást (e-mailben) küldünk a megrendelésről, amelyben tájékoztatjuk, hogy a megrendelt termék(ek) elérhető(ek)-e raktárunkban. A termékeknél naprakész nyilvántartást vezetünk, ennek ellenére előfordulhat eltérés, ezért van szükség a visszaigazolásra.

A vételár a kiválasztott áru mellett feltüntetett ár, amely forintban értendő, tartalmazza az áfát, azonban nem tartalmazza a szállítási költséget.

Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra! Az áruházban leadható minimális rendelési összeg 1.000.-Ft. A minimális rendelési összeg alatti megrendeléseket a webáruház üzemeltetője nem teljesíti.

d.)   Szerződés létrejötte:

A Vásárló által a webáruházon keresztül leadott megrendelés vevői ajánlattételnek minősül, melyet az Üzemeltető köteles 48 órán belül e-mailen visszaigazolni. Visszaigazolás hiányában a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttsége alól. Ez a visszaigazolás a megrendelést követően küldött automatikus e-mail, amelyben az Üzemeltető arról tájékoztatja a Vásárlót, hogy a megrendelése az Üzemeltetőhöz beérkezett. Ezzel a visszaigazolással jön létre a Vásárló és az Üzemeltető között az adásvételi szerződés. Az e bekezdés szerinti e-mail-lel a 2013. évi V. törvény (továbbiakban: Ptk.) 6:82. §-a szerinti „elektronikus úton kötött szerződés”, valamint a 45/2014.(II. 26.) Korm. rendelet szerinti „távollévők közötti szerződés” jön létre az Üzemeltető és az Vásárló között. A szerződés nyelve: magyar.

Ezt követően az Üzemeltető e-mailben tájékoztatja az Ügyfelet arról, hogy a csomagot a futárszolgálatnak átadta, és arról, hogy melyek a szállítás adatai (csomagszám), és mi a kézbesítés várható időpontja.

A megrendeléseket az Üzemeltető automatikusan tárolja elektronikus formában.

Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezéseinek megfelelően a Felek megállapodnak, hogy a Webáruházban eszközölt megrendelés és annak visszaigazolása útján létrejött szerződés írásban megkötöttnek minősül. A Vásárló jogosult a megrendelésről elektronikus úton másolatot kérni.

A felek megállapodnak abban, hogy az Üzemeltető és a Vásárló közötti e-mailes kommunikáció írásbeli kommunikációnak minősül. A megrendelésre vonatkozó e-mailen történő, fentiekben megjelölt visszaigazolás az Üzemeltető és a felhasználó között létrejött szerződés tartalmát képezi, és annak e-mailen történő megküldése eleget tesz a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 18. § szerinti „írásbeli megerősítés” követelményének.

e.) Szállítási feltételek

Külföldi szállítási cím: Kérjük az átutalás előtt várja meg az Vásárlószolgálat e-mailjét, ez tartalmazza a pontos szállítási költségeket.

A szállítás a termék ellenértékének az eladó bankszámláján történő jóváírása után történik. A szállítási idő az összeg jóváírásától 1-3 munkanap. Külföldre ez a kiszállítási idő nem érvényes, pontos kiszállítási időről e-mailben értesítjük.

Házhozszállítás esetén csomagjainkat a Magyar Posta futárszolgálat 48 órán belül, max. 3 munkanapon szállítja házhoz 8 és 17 óra között. Kérés esetén akár már másnapra is ki tudjuk szállítani a csomagot. Kérjük, olyan szállítási címet adjon meg, ahol az árut ebben az időben át tudja venni. A Magyar Posta munkatársa előzetes sms értesítés után próbálja meg kézbesíteni az árut, ha ez kétszer nem sikerül, akkor telefonon felkeresi Önt, hogy az áruátvétel időpontját megbeszéljék.

Az összeállított megrendelés tartalmazza a megrendelt termékekről az Ön által megadott számlázási címre kiállított számlát (a szállítási és számlázási cím eltérő lehet, ezért az eltérő adatokat a megrendeléskor töltse ki a számlázási adatok mezőben).  

A rendelés leadásakor lehetőség van arra is, hogy megjegyzésként megadja munkahelyének vagy bármely más helynek az elérhetőségét is, ha csak ott tudja átvenni a csomagot! Kérnénk a pontos adatok megadását! 

A csomag kiszállítási díjai:  futárral

·         Előreutalás és bankkártya fizetés esetén:                       690 Ft

·         Utánvétel                                                                         990 Ft

20 000 Ft feletti, előrefizetett vásárlás és belföldi megrendelés esetén a szállítási költséget cégünk állja, a csomag kiszállítása ingyenes. További szállítási költségek, amelyek cseréből adódnak  (cipő méret, szín, egyéb) a vevőt terhelik.

A megadott postaköltségek magyarországi szállítási cím esetén érvényesek. 

A vásárlástól való elállás joga

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (mely elérhető itt: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1400045.KOR) szerint a Vásárlót megilleti a feltétlen, indoklási kötelezettség nélküli elállás joga.

A termék kézhezvételét követő 14 naptári napon belül a Vásárló jogosult a vásárlástól elállni. Természetesen a Vásárló az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. Az elállási nyilatkozatot a Vásárló e-mailen, postai úton küldheti el, vagy telefonon jelentheti be az Üzemeltetőnek. Az írásbeli elállás nyilatkozatának mintája a jelen ÁSZF 1. sz. melléklete, és letölthető innen, azonban a minta használata nem kötelező! Az Üzemeltető e-mailen haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztói nyilatkozat megérkezését.

Az elállás joghatásai

Ha a Vásárló jogszerűen eláll a szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, kivéve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket. A fogyasztó a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha a Vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli. Az Üzemeltető a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Vásárló nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

A Vásárló köteles az Üzemeltető számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

Amennyiben a Vásárló jelen ÁSZF és a jogszabályok alapján nem jogosult az elállásra, vagy az elállást nem az ÁSZF és a jogszabályok szerint közli, illetve nem azok szerint gyakorolja elállási jogát, úgy az Üzemeltető a vételárat nem köteles visszatéríteni, azonban – előzetes egyeztetést követően – mód van a termék visszaküldésére a Vásárló részére. Ennek az újbóli kiszállításnak a költségei a Vásárlót terhelik.

Jótállás, szavatosság, termékfelelősség, termékszavatosság

Jótállás: A www.gyerekcipo-supykids.hu oldalon található termékekre nem vonatkozik a kötelező jótállás. Amennyiben valamely termék mégis az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozna, úgy azt az Üzemeltető a termék adatlapján feltünteti. A legalább egy éves kihordású idejű, 10 000 Ft eladási ár feletti, gyógyászati segédeszköznek minősülő lábbelik esetében egy éves kötelező jótállást ír elő a vonatkozó jogszabály.

A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletében meghatározott tartós fogyasztási cikkek hibája esetén az átvételtől számított 1 éven belül jótállási igényt érvényesíthet az Üzemeltetővel szemben (feltéve, ha e Korm. rendelet értelmében fogyasztónak minősül). Az Üzemeltető csak abban az esetben mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Jótállási igényét az Vásárló a kellékszavatosságnál kifejtettek szerint érvényesítheti, azzal a kivétellel, hogy a tartós fogyasztási cikk hibája esetében az átvételtől számított 3 munkanapon belül érvényesített csereigény esetén a terméket kicseréljük ha a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza (ha a termék az Üzemeltető üzletében / raktárában rendelkezésre áll), valamint ezen túli bejelentés esetén törekszünk arra, hogy a kijavítás, illetőleg a kicserélés 15 napon belül sor kerüljön. Kijavítás iránti igényét a jótállási jegyen feltüntetett garanciális szerviznél (javítószolgálatnál) közvetlenül is érvényesítheti.

Csere esetén a jótállás újból indul, javítással meghosszabbodik.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre nem érvényesíthet.

A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, azonban a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. Amennyiben az Üzemeltető bármely okból elmulasztja a fogyasztó részére átadni a jótállási jegyet, a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot (számlát) a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

A jótállásból fakadó jogok azonban nem érintik az Vásárló egyéb jogait, így a kellékszavatosság és termékszavatosság útján érvényesíthető jogosultságait.

Szavatosság: A 2013. évi V. Törvény (Ptk.) 6:163 §. (2) bekezdése fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések esetére 2 éves szavatossági időt biztosít.

A szavatossági igényekkel kapcsolatos előírásokat a Ptk és a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól. 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet tartalmazza.

A kellékszavatossági felelősség a hibás teljesítésre vonatkozik. Az Üzemeltető hibásan teljesít, ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan az Üzemeltető, ha az Vásárló a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. Hibás teljesítésnek minősül a szakszerűtlen összeszerelés is, ha a szerelésre a szerződés alapján kerül sor, és azt az Üzemeltető, vagy annak képviselője végzi el. Ha az összeszerelést a Vásárló végzi, a szakszerűtlen összeszerelés szintén hibás teljesítésnek tekinthető, ha az a termékhez adott használati útmutató hibájára vezethető vissza.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Hat hónapon belül tehát az Üzemeltető csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján az Üzemeltető nem köteles például az Vásárló kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a termék a nem rendeltetésszerű használat folytán vált hibássá.

A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher a fogyasztó oldalára kerül, vagyis vita esetén az Vásárlónak kell bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. Amennyiben a hibásként megjelölt termék nem rendelkezik hibával, úgy az Üzemeltetőt szavatossági kötelezettség nem terheli.

Hibás teljesítés esetén az Vásárló két lépcsőben, összesen négyféle szavatossági igényt érvényesíthet:

1. kijavítást vagy kicserélést követelhet (kivéve, ha választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne),

2. ha kijavításra és a kicserélésre sincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást/ kicserélést nem vállalta/ nem tud eleget tenni, megfelelő árleszállítást igényelhet, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - elállhat a szerződéstől (jelentéktelen hiba miatt nincs helye)

A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az Üzemeltetővel közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

Termékszavatosság

A Ptk. 6:168 §-a alapján a termék hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Ezen pont alkalmazásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

Termékfelelősség

A Ptk. 6:550-559 §-ai alapján a termékkárért a hibás termék gyártója felelősséggel tartozik. Termékkár valakinek a hibás termék által okozott halála, testi sérülése vagy egészségkárosodása miatt bekövetkezett kár; és a hibás termék által más dolgokban okozott, a kár bekövetkeztekor ötszáz EUR-nal nagyobb összegű kár, ha a károsodott dolog szokásos rendeltetése szerint magánhasználat vagy magánfogyasztás tárgya, és azt a károsult is rendszerint ilyen célra használta.

Szavatossági és jótállási igények intézése

A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletnek megfelelően a szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a fogyasztónak kell bizonyítania. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja.

Az Üzemeltető a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani. A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. Az Üzemeltetőnek törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

 Felelősség kizárás

Nem tudunk felelősséget vállalni az alább felsorolt esetekben, bármilyen okból is következtek be:

·         Bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a www.gyerekcipo-supykids.hu webáruház akadálytalan működését és a vásárlást.

·         Bármilyen programhiba, abnormális esemény vagy technikai hiba következményei.

·         Vis major esetén, vagy bármilyen eseménnyel kapcsolatosan, ami nem az irányításunk alatt áll.

Szerzői jogok, védjegy

A www.gyerekcipo-supykids.hu weboldalon található tartalom az Üzemeltető szellemi tulajdonát képezi és előzetes írásbeli engedélye nélkül sem online, sem nyomtatott formában nem használható fel. A termékekről készült képek, a termékek elnevezései, a termékleírások, illetve kapcsolódó képanyagok egyedi alkotások, vagy saját feldolgozások. Ezen elemek kizárólag saját felhasználás céljából az Ügyfél merevlemezére menthetőek vagy kinyomtathatóak, azonban sokszorosításuk, másolásuk, adatbázisokban való szerepeltetésük, kereskedelmi forgalomba történő hozataluk és a Szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (Szjt.) szerinti egyéb felhasználásuk az Üzemeltető írásbeli jóváhagyása nélkül tilos. A fentiektől eltérni csak az Üzemeltetővel kötött írásbeli szerződés alapján lehet. Az Üzemeltetőt megillető szerzői jogok megsértése esetén az Üzemeltető az Szjt. szerinti jogkövetkezményeket alkalmazhatja a jogsértővel szemben, így a jogsértéssel való felhagyást és kárának megtérítését is követelheti.

A Vásárló jogérvényesítési lehetőségei

A Vásárló jogosult valamennyi, a jelen ÁSZF hatálya tartozó jogviszonnyal kapcsolatban felmerülő panaszát az Üzemeltetőnek írásban vagy szóban bejelenteni.

A Vásárlói ügyfélszolgálat (Vevőszolgálat) elérhetőségei:

Ügyfélszolgálat és termékek visszaküldésének címe: 1024 Budapest, Lövőház u. 2-6. 2.emelet, R 212 szám alatti üzlet (mozgólépcsőtől balra)

Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: munkanapokon, 10-18 között

Telefon: (70) 606 8182

E-mail cím: info@supykids.hu  

  • Szóbeli panasztétel. Az Üzemeltető a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és a lehetőségek szerint azonnal orvosolja. Amennyiben a szóbeli panasz intézésével a Vásárló nem elégedett, akkor az Üzemeltető írásos jegyzőkönyvet készít, melyet a Vásárló által megadott e-mail címre továbbít a Vásárlónak. Ezt követően a panasz írásos panasznak minősül.
  • Írásbeli panasztétel. Az írásban érkezett panaszokat az Üzemeltető köteles harminc napon belül írásban megválaszolni. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles, továbbá köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Meg kell adni az illetékes hatóság, illetve a vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét. A panasz ügyintézésével kapcsolatos további szabályokat a Fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény tartalmazza.

Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben az Ügyfél és az Üzemeltető között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita az Üzemeltetővel való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:

  • Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
  • Ha panasszal kíván élni online vásárolt termékkel, vagy szolgáltatással kapcsolatban, az Európai Bizottság által létrehozott online vitarendezési platformon keresztül is benyújthatja panaszát a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ weboldalon keresztül.
  • Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél. Az Üzemeltetőt a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Fogyasztó panasza esetén a vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat:

Veszprém Megyei Békéltető Testület Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220, Telefon: 06-88-814-111, Fax: 06-88-412-150, E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu, Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu

  • Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a hatályos magyar jogszabályok szerint. A vállalkozás által fogyasztóval szemben, szerződéses jogviszonyból eredő igény érvényesítése iránt indított perre - törvény, az Európai Unió kötelező jogi aktusa, illetve nemzetközi egyezmény eltérő rendelkezése hiányában - az alperes belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes. Nincs helye olyan illetékességi kikötésnek, amely kizárja a fogyasztó jogát ahhoz, hogy a vállalkozással szemben fennálló szerződéses jogviszonyból eredő igényét saját belföldi lakóhelye, ennek hiányában belföldi tartózkodási helye szerint illetékes bíróság előtt érvényesítse. Kizárólagos illetékesség hiányában a felperes - választása szerint - az alperesre általánosan illetékes bíróság helyett a fogyasztó által vállalkozással szemben fennálló, szerződéses jogviszonyból eredő igény érvényesítése iránti pert a felperes belföldi lakóhelye, ennek hiányában belföldi tartózkodási helye szerint illetékes bíróság előtt is megindíthatja.

Egyéb rendelkezések

A  www.gyerekcipo-supykids.hu weboldal megtekintésével, az oldalon történő regisztrációval és termékrendeléssel az Ügyfél kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-ben foglaltakat megismerte, és azokat elfogadta.

A szerződés magyar nyelven jön létre.

A szerződésre a magyar jog az irányadó.

Etikai kódexet nem fogadott el magára nézve kötelezőnek az Üzemeltető.

A fogyasztói elállásról szóló mintatájékoztatót az 1. sz. melléklet tartalmazza.

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztatót a 2. sz. melléklet tartalmazza.

 

1. melléklet

Elállási/Felmondási nyilatkozat minta

 

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 

Címzett:

e-mail:                                                                                                

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

 

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

 

Rendelés egyedi azonosító száma:

 

A fogyasztó(k) neve:

 

A fogyasztó(k) címe:

 

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

 

Kelt

 

2. melléklet

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató

 

1. Kellékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Üzemeltető hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

 

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Üzemeltető nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

 

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Egyes termékre vonatkozóan hibás teljesítés esetén szerződés, vagy jogszabály alapján az Üzemeltető jótállásra köteles.

 

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. mellékletében meghatározott termékek esetében a jótállás időtartama legalább egy év.

 

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.