- Összesen.: 0 Ft
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (mely elérhető itt: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1400045.KOR) szerint a Vásárlót megilleti a feltétlen, indoklási kötelezettség nélküli elállás joga.
A termék kézhezvételét követő 14 naptári napon belül a Vásárló jogosult a vásárlástól elállni. Természetesen a Vásárló az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. Az elállási nyilatkozatot a Vásárló e-mailen, postai úton küldheti el, vagy telefonon jelentheti be az Üzemeltetőnek. Az írásbeli elállás nyilatkozatának mintája a jelen ÁSZF 1. sz. melléklete, és letölthető innen, azonban a minta használata nem kötelező! Az Üzemeltető e-mailen haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztói nyilatkozat megérkezését.
Ha a Vásárló jogszerűen eláll a szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, kivéve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket. A fogyasztó a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha a Vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli. Az Üzemeltető a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Vásárló nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
A Vásárló köteles az Üzemeltető számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
Amennyiben a Vásárló jelen ÁSZF és a jogszabályok alapján nem jogosult az elállásra, vagy az elállást nem az ÁSZF és a jogszabályok szerint közli, illetve nem azok szerint gyakorolja elállási jogát, úgy az Üzemeltető a vételárat nem köteles visszatéríteni, azonban – előzetes egyeztetést követően – mód van a termék visszaküldésére a Vásárló részére. Ennek az újbóli kiszállításnak a költségei a Vásárlót terhelik.
Minőségi hibával nem rendelkező cipő esetén (cipő nem felel meg az elvárásnak, rossz méret) –amennyiben a cipőt nem használták –a vásárlást követő 14 napon belül lehetősége van cserére a vételi bizonylat (blokk, számla) bemutatásával. Ez esetben kérjük, legyen szíves csereszándékát időben jelezni.
Internetes csere folyamata: a cserélni kívánt cipőt a vevő saját költségére személyesen vagy postai úton visszajuttatja a cég üzlete címére (Primeria Design Kft., 6000 Kecskemét, Petőfi Sándor utca 4.. A forgalmazó a csomag átvétele után a vevőnek az újonnan kiválasztott cipőt megegyezés szerint elküldi. Minden cserével járó költség a vevőt terheli. Ügyfélszolgálat: H-P 10.00-16.00, , Telefon: +36 20 317 2375, E-mail: info@supykids.hu
Jótállás: A www.gyerekcipo-supykids.hu oldalon található termékekre nem vonatkozik a kötelező jótállás. Amennyiben valamely termék mégis az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozna, úgy azt az Üzemeltető a termék adatlapján feltünteti. A legalább egy éves kihordású idejű, 10 000 Ft eladási ár feletti, gyógyászati segédeszköznek minősülő lábbelik esetében egy éves kötelező jótállást ír elő a vonatkozó jogszabály.
A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletében meghatározott tartós fogyasztási cikkek hibája esetén az átvételtől számított 1 éven belül jótállási igényt érvényesíthet az Üzemeltetővel szemben (feltéve, ha e Korm. rendelet értelmében fogyasztónak minősül). Az Üzemeltető csak abban az esetben mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Jótállási igényét az Vásárló a kellékszavatosságnál kifejtettek szerint érvényesítheti, azzal a kivétellel, hogy a tartós fogyasztási cikk hibája esetében az átvételtől számított 3 munkanapon belül érvényesített csereigény esetén a terméket kicseréljük ha a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza (ha a termék az Üzemeltető üzletében / raktárában rendelkezésre áll), valamint ezen túli bejelentés esetén törekszünk arra, hogy a kijavítás, illetőleg a kicserélés 15 napon belül sor kerüljön. Kijavítás iránti igényét a jótállási jegyen feltüntetett garanciális szerviznél (javítószolgálatnál) közvetlenül is érvényesítheti.
Csere esetén a jótállás újból indul, javítással meghosszabbodik.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre nem érvényesíthet.
A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, azonban a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. Amennyiben az Üzemeltető bármely okból elmulasztja a fogyasztó részére átadni a jótállási jegyet, a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot (számlát) a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
A jótállásból fakadó jogok azonban nem érintik az Vásárló egyéb jogait, így a kellékszavatosság és termékszavatosság útján érvényesíthető jogosultságait.
Szavatosság: A 2013. évi V. Törvény (Ptk.) 6:163 §. (2) bekezdése fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések esetére 2 éves szavatossági időt biztosít.
A szavatossági igényekkel kapcsolatos előírásokat a Ptk és a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól. 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet tartalmazza.
A kellékszavatossági felelősség a hibás teljesítésre vonatkozik. Az Üzemeltető hibásan teljesít, ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan az Üzemeltető, ha az Vásárló a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. Hibás teljesítésnek minősül a szakszerűtlen összeszerelés is, ha a szerelésre a szerződés alapján kerül sor, és azt az Üzemeltető, vagy annak képviselője végzi el. Ha az összeszerelést a Vásárló végzi, a szakszerűtlen összeszerelés szintén hibás teljesítésnek tekinthető, ha az a termékhez adott használati útmutató hibájára vezethető vissza.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Hat hónapon belül tehát az Üzemeltető csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján az Üzemeltető nem köteles például az Vásárló kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a termék a nem rendeltetésszerű használat folytán vált hibássá.
A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher a fogyasztó oldalára kerül, vagyis vita esetén az Vásárlónak kell bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. Amennyiben a hibásként megjelölt termék nem rendelkezik hibával, úgy az Üzemeltetőt szavatossági kötelezettség nem terheli.
Garanciális és jótállási feltételére vonatkozó tájékoztatás, elállási jog és annak gyakorlásának feltételeit csatolt file formájában küldjük a csatolt ÁSZF-ben.